Aandacht voor de zeilerspanels van de KNRM

20120919-010736.jpg

Het blad Zeilen besteedde in haar augustusnummer in het voorwoord aandacht aan de KNRM en de 3 zeilerspanels die ik voor dit goede doel heb gehouden. Hierin werd zeilende donateurs en niet-donateurs het hemd van het lijf gevraagd. En van Zeilen is het echt super om onder de zeilers de noodzaak van het steunen van de redders op zee te benadrukken! Waarvan acte en waarvoor dank!

Tags: , ,

woensdag, september 19th, 2012 pers Reageren?

Interview door ShareBusiness

Visual website ShareBusiness

 

 

 

 

ShareBusiness bemiddelt en begeleidt ervaren hoogopgeleide professionals en managers in Nederland. Alle betrokken professionals worden gekoppeld aan een specifieke business case binnen hun discipline in een van de deelnemende ontwikkelingslanden. Zo krijgt de door een bedrijf ingehuurde kennis nog een extra, duurzame dimensie en stimuleert dit het ondernemerschap in ontwikkelingslanden. Daar werk ik graag aan mee! Lees hieronder het interview dat ShareBusiness voor hun blog met mij had.

De bewogen en bevlogen ZZP’er: Ingrid Schrik
“Uitgewaaid en een beetje natgeregend heb ik Ingrid Schrik aan de lijn nadat ze heeft hardgelopen op de boulevard van Zandvoort. ‘Jij gaat naar Zuid-Afrika las ik op Twitter. Wat geweldig en wat een fantastisch concept heeft ShareBusiness. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.’ Ingrid is eigenaar van CtrlOnline en gespecialiseerd in online reputatie management (ORM).” Lees verder>>

Tags: , ,

woensdag, november 2nd, 2011 Interview Reageren?

Interview over voeding en social media met Ingrid Schrik door Vitamine Informatie Bureau

Ingrid Schrik | CtrlOnline aan het woord over social media

Is al dat ‘digitale genetwerk’ eigenlijk wel nodig in de voedingswereld? Door de opkomst van social media is er veel meer interactie tussen bedrijven en mensen en tussen mensen onderling. Ik ben ervan overtuigd dat je er zakelijk aanwezig hoort te zijn. Van bedrijf tot overheid, van ziekenhuis tot diëtist. Online daar zijn waar de klant of patiënt is, is helemaal van deze tijd, maar nog niet iedereen beseft dat.’ Het Vitamine Informatie Bureau sprak met haar over de voors en tegens. Lees verder>>

Tags: , , , , ,

donderdag, september 8th, 2011 Interview Reageren?

Greenpeace begint weer social media protest

 

Greenpeace vs FonterraGreenpeace weet van geen stoppen en heeft in social media de ideale manier gevonden om te campainen, lees ik op Social Media Influence. Nu moet gezegd, dit is een lokale campagne van Greenpeace Nieuw-Zeeland; sommige zijn global en soms komen ze op vanuit Nederland. Eerder zagen we al grote campagnes voorbij komen tegen Nestlé en Burger King (palmolie), Facebook en Princess(tonijn). In dit geval wordt het Nieuw-Zeelandse Fonterra, één van de grootse melkfabrikanten ter wereld, aangevallen op het gebruik van (wederom) foute palmolie in diervoer, waar oerbos voor is omgekapt. Greenpeace zet Facebook, Twitter en YouTube in om protest te verzamelen. Lees verder>>



Tags: , ,

vrijdag, oktober 22nd, 2010 Case Reageren?

Why companies watch your every Facebook, YouTube, Twitter move

Once upon a time companies could afford to be rude. Unhappy customers would grumble to a few friends, withdraw their custom, but there was little else they could do.

Today, they still tell their friends, but they do it online, using social media websites like YouTube, Facebook and Twitter.

Take the Canadian folk singer, Dave Carroll. After nine months of complaining he had had enough.

United Airlines baggage handlers had damaged his $3,500 guitar, but the airline refused to pay compensation and its customer service agents were less than courteous.

So he made a music video about the experience and on 6 July 2009 posted it on YouTube. Within three days it had been watched half a million times; by mid-August it had reached five million.

United had a massive public relations crisis at its hands, not least as thousands of other unhappy customers now came forward to vent their frustration.

These days one witty Tweet, one clever blog post, one devastating video – forwarded to hundreds of friends at the click of a mouse – can snowball and kill a product or damage a company’s share price.
It’s a dramatic shift in consumer power. But what if companies could harness this power and turn it to their advantage? Lees verder>>


Tags: , , , ,

dinsdag, oktober 5th, 2010 Online reputatie Reageren?

Crisismanagement 2.0: Een experiment met Facebook en H&M

Zeker binnen een online omgeving wekken bedrijven graag de indruk begaan te zijn met hun klanten. Steeds vaker doen zij dat door het creëren van (of deelnemen in) online communities van klanten en door middel van webcare, dat in veel gevallen meer PR dan klantenservice is. Wanneer goed uitgevoerd pakt de online aanwezigheid positief uit voor een bedrijf. Maar het kan zich ook tegen een bedrijf keren wanneer de mores van social media niet goed begrepen worden. Zo zet een eigen community de deur wagenwijd open voor consumenten die hun ontevredenheid willen uiten. Recent zagen we dat bij Nestlé, dat te maken kreeg met een actie van Greenpeace tegen het afnemen van palmolie van dubieuze producenten op Borneo. Nestlé, aldus Greenpeace, was daardoor medeverantwoordelijk voor het droevige lot van de orang-oetans die toevallig op de plek van een toekomstige plantage woonden. Na een reeks van onhandige reacties van Nestlé was de Facebook pagina van Nestlé maandenlang het domein van activisten. Pogingen van Nestlé om met een paaseitjesactie de negatieve teneur te doorbreken leverden alleen nog maar meer boze activisten en teleurgestelde klanten op. Eerder dit jaar bevond H&M zich in een zelfde soort situatie. Lees verder>>

Tags: , , ,

dinsdag, september 28th, 2010 Online reputatie Reageren?

The Future of Reputation – gossip, rumor and privacy on the internet

The Future Of Reputation by Daniel J SoloveHet boek en het filmpje bestaan al een paar jaar, maar zijn nog steeds bijzonder actueel.

Daniel J. Solove, een Amerikaanse professor in Law, bracht in 2007 het boek The Future of Reputation uit. In het eerste hoofdstuk van zijn boek beschrijft hij het tragische verhaal van de dog poop girl. Een Koreaans meisje weigert in de metro de hondenpoep van haar hond op te ruimen. Een boze passagier fotografeert dit en plaats het verhaal online. Zijn blog wordt door vele sites over de hele wereld overgenomen. Het meisje wordt online volledig afgebrand, kan nauwelijks meer over straat en moet noodgedwongen de universiteit verlaten…

In 2008 heeft Daniel Solove een presentatie gegeven over zijn boek. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Tags: , ,

zondag, september 12th, 2010 Online reputatie Reageren?

BP betaalt miljoenen tegen online reputatieschade

BP gaf in de maand juni 2010 voor 3,6 miljoen euro uit aan reclame op zoekmachine Google om de beeldvorming rondom de olieramp te beïnvloeden.

Dat blijkt uit interne documenten die magazine AdAge heeft bemachtigd. De Amerikaanse uitgave rekent de hoogte van het bedrag vrijwel helemaal toe aan de olieramp in de Golf van Mexico die zich voltrok tussen april en augustus 2010.Oliemaatschappij BP gaf tot dit voorjaar bijna niets uit aan internetreclame bij Google. De noodzaak om dat te veranderen werd al snel duidelijk toen BP niet in staat bleek om de lekkende oliebron snel te dichten. Maanden zou de bron olie uitspugen, maanden zou BP 24 uur per dag het milieu vervuilen met alle reputatieschade van dien als gevolg.  Lees verder>>

Tags: ,

dinsdag, september 7th, 2010 Case, Online reputatie Reageren?

Remove Negative Blog Posts Efficiently trough Tested and Proven Methods

Just when you thought everything was going well for you and your business, something fishy happens behind the scene. It is nothing but the spread of blog posts found in the free-to-use blogging sites.

The problem with these negative blog posts is that they have negative content written all over. The purpose of these posts is to:

 

  • Harm your online reputation
  • Disrupt the undisturbed flow of your business
  • Create a negative influence on your potential sales and revenue
  • Deter your potential customers from contacting you by causing a general disinterest among them

Lees verder>>

Tags:

vrijdag, september 3rd, 2010 Online reputatie Reageren?

Mel Gibson, Lindsay Lohan… and you too. Why your reputation needs an online detox

Haunted by a revealing photograph from your drink-mad office party posted on Facebook? Berated by an ex-lover on a blog posting? Or is your business being skewered online by a vindictive customer? Then Gary Powers is waiting to hear from you. He can help.

In the modern digital age where seemingly everything and everyone is online, a new industry is emerging to “manage” the internet footprint that people and businesses leave online. “Reputation managers” can clean up and shape a person’s online history: burying the damaging stuff and promoting the good. Lees verder>>>

Tags: , ,

zondag, augustus 8th, 2010 Online reputatie Reageren?

ctrlonline

CtrlOnline is een no-nonsens online marketingbureau. Met ruime kennis en ervaring. Creatief en gedegen. Sympathiek en out-of-the-box. Ons motto: ontmoeilijken. Wij doen niet ingewikkeld. Wij laten je zien hoe het ook anders kan.

   
CtrlOnline | Promoot jouw pagina ook